A
festa empezaba xa el día antias, sábado de tarde, indo al monte
buscar lloureiro, el máis florido y tan grande como se pudiese con
él. A competición entre os nenos por ver quén lo llevaba máis
grande y lo erguía máis alto al momento da bendición; que nun era
broma aguantallo dereto mentras el cura rezaba y llía el evangelio
del entrada en Jerusalén. Nin os monaguillos querían quedar detrás
y hasta el sacristán, encargado de poñer os ramos na tribuna,
buscaba poñer ús máis grandes cada ano.
Oliva
víase pouca. En toda a contornada nun había máis que dúas y non
todos os vecíos tían valor ou confianza abonda pra ir pedir úa
canía, inda que os amos sempre cortaban canas y deixában las na
veira del camín pra quen quixese coyer. Eso era máis cousa das
nenas, qu'adornaban os sous, máis pequenos y igualados, con llazos y
hasta dulces y gustábayes llevar dos dous.
Tamén
taban os que máis terra tían. Esos llevábanlos ben grandes pra ter
abondo con que bendecir as terras el día de san Marcos: “Fora
rás, fora sapos, fora toda maldición, qu'aquí ven el augua santa
y el ramo da Pasión”, fer a cruz col lloureiro moyado nel augua
bendita y deixar chantada nel estreme del eiro a cana de lloureiro
bendito.
E
verdá qu'as máis das veces, xa benditos os ramos, chegaban ben
escamotados á casa de vir pol camín dándose ús a os outros con
ellos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario